5. Wózek z głowicą czterech kolorów cmyk i głowicą do koloru białego.
Druk jak każdy transfer jest wykonywany w lustrzanym odbiciu. W następnym kroku nadruk jest posypywany proszkowym klejem transferowym, który po opadnięciu na biały niewyschnięty tusz łączy się z nim, pozwalając na zatrzymanie się kleju dokładnie tylko w miejscach wydruku. Tak przygotowany nadruk trafia do tunelu grzewczego gdzie w temperaturze 120 - 150 st. C następuje tzw. żelowanie się kleju.
6. Zestaw tuszy do DTF.
Czyli topnienie kleju wraz w biały tusz tworząc jednolitą masę klejową gotową do przemienienia się na różne materiały głównie tekstylne. Klej proszkowy wykorzystywany do nadruków to taki sam klej jak sprawdzony od wielu lat nośnik nadruków przy nadrukach sitodrukowych co gwarantuje bardzo dobrą i trwałą przyczepność nadruku na podłożu.
Technika ta nie wymaga specjalnego przygotowania podłoża przed nadrukiem jak występuje to w innej technice cyfrowej DTG. Nadruki następnie są przenoszone na tekstylia pod prasami transferowymi.
8. Prasa do druku transferowego
Nie każda prasa sprawdzi się nam przy dobrym wykonaniu takiego transferu między innymi poprzez bardzo cienką warstwę tuszu jaki jest wykorzystany przy wydruku. Dla tego czasami proponowane metody wgrzewania zwykłym żelazkiem są możliwe jednak wymagają wykonania wielu prób i dojścia do wprawy aby zachować przede wszystkim odpowiedni docisk, czas i temperaturę.
Zdecydowanie lepszym będzie prasa transferowa specjalnie do tego ceku dopracowanie urządzenie, Żelasko z założenia ma inne przeznaczenie.
jak wygląda sam proces druku.
Każda technika zdobień odzieży ma swoje plusy i minusy, każda z nich daje inny efekt. Wybór techniki jest uzależniony do wielu czynników, przede wszystkim od oczekiwanego efektu końcowego ale i jego nakładu, ilości kolorów, wielkości czy samego projektu graficznego jak i posiadanej formy graficznej projektu, podłoża zdobienia, jego umiejscowienia. Nie ma jednej idealnej metody nadruków i zdobień odzieży, gdyby tak było to wystarczyłaby jedna technika zdobień, a z jakiś przyczyn ilość technik zdobień na odzieży jest coraz większa.