2.Przykad połączenia haftu płaskiego z haftem 3D
swoją czytelność. Innymi słowy nitka hafciarska ma swoją rozdzielczość, która jest znacznie niższa w porównaniu z drukiem. Zazwyczaj tą technikm realizuje się projekty graficzne zbudowane z większych elementów. Przy hafcie można łączyć różne ściegi hafciarskie, robi się to już na etapie tworzenia programu, co często daje ciekawe efekty haftu. Każdy projekt można wykonać na różne sposoby, można zrobić to ekonomicznie, projektując rzadki haft, który zużywa mało nici jak i skraca czas pracy maszyny, można jednak zagęścić go, użyć równych ściegów, jak i dodatkowych efektów jak chociażby połączenie płaskiego hafty z haftem 3D. Przy pracy na etapie programowania haftu można użyć wielu efektów zgodnych z oczekiwaniami odbiorcy. Czyli ten sam projekt graficzny można wyhaftować szybko i tanio albo uzyskać niepowtarzalny efekt zdobenia.
4. Widok szkieletowy programu hafciarskiego
Wykonanie programu do haftu jest kosztem jednorazowym. Jest to program w wersji magnetycznej i można jego użyć w każdej chwili przy wznowieniach. Koszt wykonania samego haftu jest uzależniony od ilości ściegów zawartych w programie co wpływa na zużycie nici jak i czas pracy maszyny. Przy wyliczeniu kasztu haftu większe znaczenie ma wielkość i gęstość zdobienia niż użytych w projekcie ilości kolorów jak jest to np. przy sitodruku
Najlepszym formatem graficznym do wykonania programu hafciarskiego jest grafika wektorowa czyli format Ilustratora Ai. lub corela Cdr. Można również użyć grafiki bitmapowej jednak przy procesie tworzenia programu do haftu, grafik musi przerobić grafikę na format wektorowy co jest dodatkową pracą, którą można zaoszczędzić gdy tę praca już wcześniej została wykonana i projekt istnieje już w grafice wektorowej. Innymi słowy, przy tworzeniu programu hafciarskiego można się oprzeć na projektach zapisanych w bitmapach, choć najlepsze efekty daje grafika wektorowa i zawsze przetwarzamy grafikę na taki format.
5. Materiał zamknięty w tamborku
Miejsce haftu musi mieć zachowany margines materiału od grubych szwów, suwaków, guzików itp. Tak aby można było zamknąć materiał w tamborku.
Każdy haft wykonywany na dzianinie wymaga usztywnienia jego fizeliną. Zadaniem fizeliny jest usztywnienie i ustabilizowanie materiału podczas uderzeń igły. Im cieńszy materiał tym więcej warstw fizeliny należy użyć. Po zakończeniu haftu fizelinę usuwa się z powierzchni tamborka, jednak samo usztywnienie flizelinowe pod powierzchnią haftu pozostaje już na zawsze i jak przy grubych materiałach,
6. Warstwa fizeliny podłożona pod haft
jak dzianina dresowa to nie przeszkadza, to przy użytkowaniu to przy cieńszych materiałach jak dzianina koszulkowa, w standardzie 190g taka warstwa fizeliny jest mało komfortowa.
Koszt wykonania samego haftu jest uzależniony od ilości ściegów zawartych w programie co wpływa na zużycie nici jak i czas pracy maszyny.
Przy wyliczeniu kasztu haftu większe znaczenie ma wielkość i gęstość zdobienia niż użytych w projekcie ilości kolorów jak jest to np. przy sitodruku
jak pracuje hafciarka przy prostym wzorze naszywki.
Każda technika zdobień odzieży ma swoje plusy i minusy, każda z nich daje inny efekt. Wybór techniki jest uzależniony do wielu czynników, przede wszystkim od oczekiwanego efektu końcowego ale i jego nakładu, ilości kolorów, wielkości czy samego projektu graficznego jak i posiadanej formy graficznej projektu, podłoża zdobienia, jego umiejscowienia. Nie ma jednej idealnej metody nadruków i zdobień odzieży, gdyby tak było to wystarczyłaby jedna technika zdobień, a z jakiś przyczyn ilość technik zdobień na odzieży jest coraz większa.